Cookie- og privatlivspolitik
Privatlivspolitik for Grønbek Andersen Advokatfirma. Gældende fra 1. maj 2020.
Grønbek Andersen Advokatfirma er som dataansvarlig forpligtet til at beskytte de personoplysninger, der behandles på dine vegne.
Behandlingen af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Eventuelle spørgsmål vedrørende vores behandling af personoplysninger kan rettes til advokat Thomas Grønbek Andersen.
Formål med behandling af personoplysninger:
1. Oprettelse af klient eller part på sag
2. Kommunikation med klient eller part på sag
3. Indhentelse af hvidvaskdokumentation
4. Udførelse af advokatbistand
Personoplysninger er fx.: Navn, adresse, tlf.nr., mail, CPR-nr., pas/kørekort eller sundhedskort.
Følsomme personoplysninger er fx.: Fagforeningsmedlemsskab eller helbredsoplysninger.
Personoplysninger modtages først og fremmest direkte fra dig, men kan også indhentes fra offentligt tilgængelige registre, sociale medier, myndigheder, sygehus, egen læge, modpart eller andre parter på sagen.
Behandling af personoplysninger kræver hjemmel – f.eks.:
1. Vi har fået dit samtykke til behandling af personoplysninger.
2. Behandling er nødvendig for at opfylde krav/forpligtelse fastsat ved lov.
3. Behandling er nødvendig for at fastlægge og gøre et retskrav gældende.
Hvis behandling af dine personoplysninger sker på grundlag af et samtykke fra dig, kan du trække det tilbage ved henvendelse til advokat Thomas Grønbek Andersen på thomas@andersenlaw.dk. Advokat Thomas Grønbek Andersen er underlagt tavshedspligt i henhold til retsplejeloven og de advokatetiske regler. Advokat Thomas Grønbek Andersen deler derfor kun oplysninger om dig, hvis du har givet samtykke hertil eller på grund af forpligtelser henhold til lovgivning.
Deling af dine oplysninger kan ske til følgende:
1. Modparter og andre parter på din sag.
2. Offentlige myndigheder (f.eks. Skat eller domstolene)
Dine personoplysninger opbevares kun så længe det er nødvendigt for at opfylde formålet behandlingen. Din sag og hertil hørende registrering i vores stamkartotek slettes 10 år efter tidspunkt for afslutning af sag (arkivering). Dokumentation som kørekort, pas og sundhedskort slettes 5 år efter transaktion / udlodning. Der anvendes ikke automatiserede afgørelser til behandling af personoplysninger.
Du har ret til følgende:
1. Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi behandler om dig.
2. Du har ret til at få rettet urigtige oplysninger.
3. Du har ret til at få slettet dine personlige oplysninger, hvis de ikke længere nødvendige til opfyldelse af formålet.
4. Du har ret til få behandlingen af din oplysninger begrænset mest muligt og kan gøre indsigelse mod behandling.
Omfang af dine rettigheder vil afhænge af en konkret vurdering.
Såfremt du er utilfreds med vores behandling kan klage indgives til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K.